zondag 5 januari 2020

Lieve Kerstmensen

Ook dit jaar kwam er weer een grote kerstboom achter de auto van ons pap naar Schiedam. Als echte routiniers hadden we hem binnen no-time staan. Daarna op ons gemak de treinbaan met bedieningshand aanleggen en de boom versieren.


We genieten van het hele proces en de periode dat hij staat. Enthousiaste reacties maken het nog leuker. Eigenlijk elk jaar vinden we wel een, al dan niet anoniem, briefje met een bedankje in de bus. De ene keer geschreven op een papiertje dat iemand waarschijnlijk nog in zijn jaszak of handtas had zitten, de andere keer duidelijk thuis voorbereid.

Dit jaar vonden we zelfs cadeautjes in de brievenbus: een boek met een kaart en handgeschreven briefje, compleet met mooie postzegels en een stempel van de Noordpool. Echt heel bijzonder! Het is een mooi boek en voor een goed doel, dus als je nog iets zoekt om meerdere mensen blij te maken, lijkt me dit heel geschikt. Te bestellen bij NCFS.


We kregen ook nog een lichtje met een mooie wens, heel veel andere lieve reacties, en ik zag blije mensen van alle leeftijden hun hand op het raam houden, waar ik dan allemaal weer blij van werd. 

Het doet me beseffen dat het zo makkelijk is (en soms gaat er wat meer moeite in zitten): elkaar blij maken en daarmee jezelf blij maken en het doorgeven en zo met elkaar de wereld op zijn mooist laten zien en zijn. Het was dan wel geen witte kerst, maar wat mij betreft rolt de sneeuwbal. Liefs voor iedereen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten