woensdag 6 juli 2011

Gerepareerd moet ie toch


Er zijn twee mannen van Zantman bezig met het verwijderen van het kapotte glas-in-lood-paneel. Ze staan op ladders. Dat betekent dat ze hem zo los moeten krijgen en dadelijk synchroon naar beneden moeten klauteren met dat paneel tussen hen in. Dat vinden ze zelf ook een risicovolle onderneming ("Dat lukt nooit"). Maar de baas vindt dat niet. Ik heb nog even gevraagd oftie weet dat het een rijksmonument is. Ja dat weet ie. En dus staan ze nu op die ladders. Ik hoor wat gemopper op stopverf maar nog geen gerinkel.
 "Ho wacht effe, hebbiehem?" "Ja schiet op." Er schiet wat adrenaline door mijn lijf en ik rijd mijn bureaustoel naar achteren. Net op tijd om te zien hoe de jongste Zant-man gehaast van zijn ladder afspringt, terwijl de ander het zware paneel vasthoudt. Een split-second denk ik dat het gaat vallen maar dan staat hij er al onder. Komt goed.



Het kapotte glas-in-lood-paneel


Geen opmerkingen:

Een reactie posten